تبلیغات تجاری Advertising: Principles and P ractice 

شخصیت ها و تصویرهای نام تجاری، احساسی از آشنایی با یک محصول شناخته شده ایجاد می کند. از آنجا که این محصول شناخته شده است، مصرف کننده اطمینان مجددی می یابد که خرید دوباره آن، کار مناسبی است. این همان رازی است که در پشت موفقیت عظیم مک دونالد طی سالها نهفته است. زنجیره های غذای آماده دارای یک تصویر آشنا و راحتند و مصرف کننده بنا به تجربه می داند که همراه انها نظافت، خدمت و کیفیت قابل اعتماد با قیمت مناسب وجود دارد.

نام و نشان سازی، بخاطر سپاری را همراه دارد، اما ترجیحات، عادات و وفاداری ها را نیز ایجاد می کند. به عبارت دیگر، زمینه ای فراهم می آورد که بین یک نام تجاری و مصرف کننده آن، رابطه ای برقرار شود.
نام ونشان سازی، به ویژه در خصوص محصولات هم ارز اهمیت دارد، یعنی محصولاتی که مشخصه های عمده آنها خیلی کم با یکدیگر تفاوت دارند. این نوع محصولات در بازار، وجوه افتراقی با یکدیگر ندارند، ولی از طریق گسترش یک تصویر برای نام تجاری در ذهن مصرف کنندگانشان، از یکدیگر متمایز می شوند.

صابون ها نسبتا از یکدیگر قابل تشخیص نیستند. آنچه تفاوت بین یک صابون با دیگری را تقویت می کند، تبلیغات است. در چنین مواردی، تمایز ممکن است کوچک باشد. اما تفاوت چنین نیست. در باره شخصیت و ارزش آن، شخصیت هم برای موقعیت دهی به نام تجاری و هم برای موقعیت دهی به نام تجاری و هم برای توسعه تصویر آن نام، اهمیت دارد.

شکل/تصویر نام تجاری
یک نام تجاری یک محصول معین را معرفی می کند، ولی چیزی فراتر از یک نام صرف است. در واقع، تصویری است در ذهن مصرف کنندگان که منعکس کننده چیزی است که آنان در باره یک محصول می اندیشند یا احساس می کنند، چگونه آن را ارزش گذاری می کنند. تصویر نام تجاری، یک شکل ذهنی است که منعکس کننده طریقی است که یک نام تجاری ادراک شده است واین شامل تمامی عناصر هویتی، شخصیت محصول واحساسات وتداعی هاست که از ذهن مصرف کننده فراخوانده می شوند. شخصیت محصول –فکری مبتنی بر این که یک محصول ، ویژگی های آشنای انسانی نظیردوستانه بودن، قابل اعتماد بودن یاخودستایی را دارد- یکی از مهم ترین اجزی یک تصویر است.

بنابراین، یک نام تجاری، دارای ابعاد فیزیکی و روانشناختی است. بعد فیزیکی از ویژگیهای فیزیکی خود محصول و طرح بسته بندی یا نشان آن حاصل می اید که شامل حروف، اشکال، هنر و رنگ هایی است که برای تعریف گرافیکی تصویر از آنها استفاده شده است. در مقابل، ابعاد روانشناختی شامل احساسات، باورها، ارزش ها و شخصیتهایی است که مردم در توصیف محصول به کارمی برند. برای مثال هنگامی که درباره تصویر نام تجاری هرشیز (Hershey’s) صحبت می شود ، شما درباره خود شکلات و نیز بسته بندی متمایز قهو ه ای آن، نحوه نگارش نام وتاثیرات وارزش های چند گانه ای صحبت می کنید که شعار (آب نبات تمام آمریکایی ها) با خود حمل می کند.
وعده:
یک نام تجاری، خود وعده یک ارزش است. ازآنجا که این نام درپی ایجاد یک تصویر اشناست، سطحی از انتظاررا نیز ایجاد می کند.برای مثال گرین جاینت ، امتیاز خود را برشخصیت غولی مهربان نهاده است که نگهبان دره خود است واطمینان می دهد که سبزیجات گرین جاینت، تازه، خوشمزه و مغذی است. نام گرین جاینت برروی بسته بندی به این معناست که شما هنگام خرید محصول گرین جاینت، با هیچ چیز پیش بینی نشده یا ناخواسته روبرو نمی شوید.

ذخیره انباشت شده ای ازحسن نیت وتاثیرات خوب که به آن ارزش یا شان نام تجاری می گویند.

کتاب تبلیغات تجاری Advertising: Principles and P ractice (نشر مبلغان)

نویسنده: ویلیام ولز

مترجم: سینا قربانلو

ثبت نام تجاري، ثبت علامت تجاري ، 09123707174,ثبت علائم تجاري ، ثبت اسم تجاري، ثبت برند تجاري، ثبت لوگو، ثبت نام تجاري در ايران، ثبت نام تجاري محصول، ثبت نام تجاري کالا، مراحل ثبت نام تجاري، سازمان ثبت نام تجاري، اظهارنامه ثبت نام تجاري، فرم ثبت نام تجاري، اداره ثبت نام تجاري، هزينه ثبت نام تجاري، مدارک ثبت نام تجاري، شرايط ثبت نام تجاري، آدرس اداره ثبت نام تجاري، سامانه ثبت نام تجاري، نحوه ثبت نام تجاري، ثبت نام تجاري شرکت ، ثبت نام تجاري بين المللي ، ثبت نام صنعتي، ثبت نام تجاري در سيستم مادريد، ثبت نام تجارتي، ثبت علامت تجاري در ايران، ثبت علامت تجاري محصول، ثبت علامت تجاري کالا، مراحل ثبت علامت تجاري، سازمان ثبت علامت تجاري، اظهارنامه ثبت علامت تجاري، فرم ثبت علامت تجاري، اداره ثبت علامت تجاري، هزينه ثبت علامت تجاري، مدارک ثبت علامت تجاري، شرايط ثبت علامت تجاري، آدرس اداره ثبت علامت تجاري، سامانه ثبت علامت تجاري، نحوه ثبت علامت تجاري، ثبت علامت تجاري شرکت، ثبت علامت تجاري بين المللي ، ثبت علامت صنعتي، ثبت علامت تجاري در سيستم مادريد، ثبت علامت تجارتي، ثبت برند تجاري در ايران، ثبت برند تجاري محصول، ثبت برند تجاري کالا، مراحل ثبت برند تجاري، سازمان ثبت برند تجاري، اظهارنامه ثبت برند تجاري، فرم ثبت برند تجاري، اداره ثبت برند تجاري، هزينه ثبت برند تجاري، مدارک ثبت برند تجاري، شرايط ثبت برند تجاري، آدرس اداره ثبت برند تجاري، سامانه ثبت برند تجاري، نحوه ثبت برند تجاري، ثبت برند تجاري شرکت ، ثبت برند تجاري بين المللي ، ثبت برند صنعتي، ثبت برند تجاري در سيستم مادريد، ثبت برند تجارتي، ثبت علائم تجاري در ايران، ثبت علائم تجاري محصول، ثبت علائم تجاري کالا، مراحل ثبت علائم تجاري، سازمان ثبت علائم تجاري، اظهارنامه ثبت علائم تجاري، فرم ثبت علائم تجاري، اداره ثبت علائم تجاري، هزينه ثبت علائم تجاري، مدارک ثبت علائم تجاري، شرايط ثبت علائم تجاري، آدرس اداره ثبت علائم تجاري، سامانه ثبت علائم تجاري، نحوه ثبت علائم تجاري، ثبت علائم تجاري شرکت ، ثبت علائم تجاري بين المللي ، ثبت علائم صنعتي، ثبت علائم تجاري در سيستم مادريد، ثبت علائم تجارتي، ثبت اسم تجاري در ايران، ثبت اسم تجاري محصول، ثبت اسم تجاري کالا، مراحل ثبت اسم تجاري، سازمان ثبت اسم تجاري، اظهارنامه ثبت اسم تجاري، فرم ثبت اسم تجاري، اداره ثبت اسم تجاري، هزينه ثبت اسم تجاري، مدارک ثبت اسم تجاري، شرايط ثبت اسم تجاري، آدرس اداره ثبت اسم تجاري، سامانه ثبت اسم تجاري، نحوه ثبت اسم تجاري، ثبت اسم تجاري شرکت ثبت اسم تجاري بين المللي ، ثبت اسم صنعتي، ثبت اسم تجاري در سيستم مادريد، ثبت اسم تجارتي، ثبت لوگو تجاري در ايران، ثبت لوگو تجاري محصول، ثبت لوگو تجاري کالا، مراحل ثبت لوگو تجاري، سازمان ثبت لوگو تجاري، اظهارنامه ثبت لوگو تجاري، فرم ثبت لوگو تجاري، اداره ثبت لوگو تجاري، هزينه ثبت لوگو تجاري، مدارک ثبت لوگو تجاري، شرايط ثبت لوگو تجاري، آدرس اداره ثبت لوگو تجاري، سامانه ثبت لوگو تجاري، نحوه ثبت لوگو تجاري، ثبت لوگو تجاري شرکت ، ثبت لوگو تجاري بين المللي ، ثبت لوگو صنعتي، ثبت لوگو تجاري در سيستم مادريد، ثبت لوگو ، تجارتي،برند لباس،تاپ برند، نام برند،برندها،انواع برند،برندهاي معروف،دانشگاه برند، برند برتر،نام هاي تجاري