جایگاه ایران بین10 برند برتر خطوط هوایی دنیا

بسیاری ازخطوط هواپیمایی برتر دنیا در طی مدت زمان حداکثر 20 ساله توانستند خطوط هوایی دنیا را در تسخیر خود در آورند این در حالیست که شرکت های هواپیمایی در ایران با گذشت 30 سال علیرغم برخوردار از حمایت های کامل دولت هنوز فرسوده هستند و بسیاری از شرکت های واپیمایی به علت فرسوده وبدن و نداشتن امنیت در لیست سیاه خطوط هوایی جهان قرار گرفته اند.

موسسه برند فاینانس 20 برند خطوط هوایی جهان را معرفی کرده است.

1- Lufthansa

ارزش برند لوفتانزا بالغ بر 3 هزار و 800 میلیارد دلار برآورد شده است.بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در آلمان و از نظر حمل مسافر دومین بعد از ایر فرانس در اروپا و پنجمین در جهان است. این شرکت هوایی با داشتن ۷۲۲ ناو هوایی سومین خط هوایی بزرگ جهان است. این شرکت به ۷۸ کشور جهان پرواز دارد و پرچمدار کشور آلمان نیز است. لوفت‌هانزا در ایران فعال بوده و دفتر مرکزی آن در خیابان ولیعصر تهران قرار دارد.این شرکت در حال حاضر هر روز یک پرواز رفت و برگشت از فرودگاه فرانکفورت به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی دارد.

لوفت هانزا جوایز متعددی را در سال 2011 از آن خود ساخته است. تازه ترین مورد آن در مراسم جوایز جهانی سفر که در دوم سپتامبردر آنتالیای ترکیه برگزار شد، بود. هیئت داوران مستقل متشکل از بیش از 213000 متخصص صنعت هوانوردی لوفت هانزا را به عنوان "خط هوایی پیشتاز اروپا" برگزیدند. lufthansaدرحقیقت متشکل از دو کلمه سانسکریتیlupthوhansa به معنای قوی ناپدید شونده است . در ابتدای صنعت هوانوردی در آلمان هواپیماها به رنگ سفید خالص و شبیه قو بودن به همین دلیل دکتر اوتو فرایل(طراح آرم)هنگام طراحی لوگو بیشتر سعی کرد قویی را طرحی کند که هنگام پرواز در آسمان ناپدید میشود(اوج میگیرد).

2-Singapore Airlines

ارزش برند این خط هواپیمایی برتر جهان 3 هزار و 700 میلیارد دلار است.هنگامی که سنگاپور از مالزی جدا شد، بر سر استقلال طلبی این کشور، نزاع های سیاسی زیادی وجود داشت، اما کار جالبی که سنگاپوری ها در بدو تاسیس خطوط هوایی شان انجام دادند، آن بود که به خطوط هوایی دیگراز آمریکا و اروپا اجازه دادند که به راحتی وارد محدوده هوایی سنگاپور بشوند و از آن بگذرند یا آنکه بار و مسافران خود را تخلیه کنند.

در نتیجه همین استقبالی که دیگر خطوط از حیطه هوایی سنگاپور انجام دادند- با اینکه این کشور کوچک است و در کمتر از 3 دقیقه از پرواز، شما از مرز هوایی آن خارج می شوید- سبب شد که به عنوان یک شرکت هوایی که دیگر خطوط هوایی نیز می توانند از مزایای آن استفاده کنند مطرح بشود.

به نظر می رسد ایرباس در یک تقابل برندینگ با سنگاپور ایرلاین ، خواستار آن شد که این هواپیما برای اولین بار در این شرکت به پرواز در آید.

طبعا این کار خطوط هوایی سنگاپور، با پوشش خبری رسانه های جهانی همراه بود و سبب شد که برند آنها، درانظار جهانی بیشتر به چشم آید، حال آنکه وقتی خطوط هوایی مالزی، مدتی بعد، از همان مدل ایرباس در خطوط خود استفاده نمود، به زحمت چند تا از روزنامه های بومی و محلی از مساله استقبال نمودند.

3-Emirates

هواپیمای امارات سومین برند خطوط هوایی دنیاست.این برند برای تمام ایرانیان آشناست.برندی است که طی یکی دو دهه اخیر توانست جایگاه خود را به سطح بین المللی ارتقا دهد.این هواپیمایی فعالیت خود را از سال 1985 با دو فروند هواپیمایی که از پاکستان اجاره کرده بود آغاز کرد.در حال حاضر امارات تنها شرکت هواپیمایی در جهان به شمار می رود که قادر است مسافرین خود را تنها با یک توقف از استرالیا به فرودگاه جان اف کندی نیویورک برساند.نکته حائز اهمیت این است که مقامات سیاسی دوبی تا آنجا که بتوانند هیچ دخالتی در اداره امارات انجام نمی دهند.

4-Delta Air Lines

هواپیمایی دلتا ایرلاین چهارمین برند معروف خطوط هواپیمایی در دنیاست.ارزش برند این خط هوایی بالغ بر 3 هزار و 100میلیارد دلار است.این هواپیمایی تا سال گذشته در ناوگان خود 821 فروند هواپیمای فعال و 20 فروند سفارش داده شده داشت.

5-China Southern Airlines

هوپیامایی چین در این رده بندی رتبه پنجم را به دست آورده است.ارزش برند این خط هوایی معتبر دنیا 2 هزار و 533 میلیارد دلار است.ناوگان این هواپیمایی تا سال 2010، مجموع 355 فروند هواپیما و 103 فروند سفارش داده شده داشت.

6-Cathay Pacific

این برند ارزشی بالغ بر 2 هزار و 383 میلیارد دلار دارد.این ایرلاین که یک ایرلاین هنگ کنگی(اگرچه در شانگهای پایه ریزی شد) هست که در 24سپتامبر 1946توسط دوخلبان به نام های:روی فارل(آمریکایی)و سیدنی دی کانتزو(استرالیایی)که هر دو خلبانان اسبق نیروی هوایی بودند،تأسیس شد.شانواره ی حال حاضر Cathayدر سال 1994 با اسمBrush wingsمعرفی شد.خط رو به پایین نماد سرعت و خط رو به بالا نماد دور پروازیست.بنابر این فکر نکنید که نماد این شرکت هواپیمایی به شکل پرنده است.

7-Air France -KLM

این برند خطوط هوایی نبز که توانسته است رتبه هفتم را به خود اختصاص دهد دارای ارزش 2هزار و 382 میلیارد دلاری است.این شرکت هوایی از ایمن ترین شرکت های هوایی دنیاست.شناخته می‌شود . شرکت ایرفرانس-کی ال ام یک شرکت فرانسوی-هلندی است که تحت قوانین کشور فرانسه قراردارد و پایگاه اصلی آن در نزدیکی فرودگاه شارل دوگل پاریس واقع است . این شرکت همچنین بزرگ‌ترین هواپیمایی اروپا به شمار می‌رود .(از نظر حجم مسافر، میزان درآمد سالیانه و مسافت طی شده) کی ال ام در سال ۲۰۰۴ میلادی بیش از ۶ میلیون مسافر را جابجا نمود .

8-United Airlines

برترین خطوط هواپیمایی آمریکا در این رده بندی رتبه هشتم را به دست آورده است.ارزش برند این خطوط 2هزار و 352 میلیارد دلار است.طبق آخرین اخباری که سال گذشته منتشر شد این شرکت هواپیمایی با شرکت کانتیننتال ادغم شد.این شرکت در سال 1926 تاسیس شد و به بیش از 210 مقصد پرواز دارد.همچنین تا سال 2010 ناوگان این هواپیمایی دارای مجموع 708 فروند هواپیمای فعال و 116 فروند سفارش داده شده بود.

9-ANA

ارزش این برند خطوط هواپیمایی بالغ بر 2 هزار و 175 میلیارد دلار است.این شرکت در سال 1952 تاسیس شد و حدود 25 سال است که در سطح جهانی مطرح شده است.در حقیقت این شرکت هواپیمایی تنها 25 سال است که در سطح بین الملل حضور دارد.نکته جالب اینجاست که این شرکت تنها به 71 کشور جهان پرواز دارد اما با این حال توانسته است برند و نشان خود را در بین برندهای هوای دنیا باز کند.

10-Air China

از 10 برند خطوط هواپیمایی برتر دنیا،2برند از کشور چین هستند.ارزش برندی این ظرکت هواپیمایی چینی 2هزار و 47 میلیارد دلار است.ایرچاینا با مجموع 265 فروند هواپیما و 146 فروند سفارش داده شده از بزرگترین ناوگان های هوایی دنیا به شمار می رود.

در ادامه این لیست نام شرکت هایی چون ترکیش ایرلاینز،بریتیش ایرویز،امریکن ایرلاینز و ... به چشم می خورد.

منبع: http://www.noornews.ir

نگاهی بە فرهنگ بازاریابی و تاثیر آن بر کارکردها

مجموعه‌ای از باورها و ارزش های مشترک کە پیرامون اهمیت مدنظر قرار دادن مشتری در استراتژی و عملیات سازمان دور می‌زند.

مفهوم بازاریابی یک فرهنگ سازمانی خاص را تعریف می‌کند: مجموعه‌ای از باورها و ارزش های مشترک کە پیرامون اهمیت مدنظر قرار دادن مشتری در استراتژی و عملیات سازمان دور می‌زند.

فرهنگ بازاریابی بە الگویی از ارزشها و باورهای مشترک اشاره دارد کە بە اشخاص در درک وظیفه و کارکرد بازاریابی کمک می کند. بە عبارت دیگر، فرهنگ بازاریابی یک شرکت بە روشی اشاره دارد کە «امور» بازاریابی در شرکت انجام می‌شود.

با ترکیب و ادغام تعاریف متعدد مربوط بە فرهنگ و مفهوم بازاریابی دیدگاهی از مفهوم بازاریابی بە عنوان یک فرهنگ قابل ارائه است. در این دیدگاه، سازمانی کە چنین نقطه نظری را اتخاذ کرده است:

۱- دارای دپارتمان یا دپارتمان هایی است کە در فعالیت های مربوط بە توسعه و درک نیازهای مشتریان کنونی و بالقوه و عواملی درگیرند کە بر آنها اثر می‌گذارند.

۲-به انتشار یافتن و تسهیم این درک در سراسر دپارتمان ها می پردازد.

۳- دپارتمان های مختلفی دارد کە درگیر فعالیت هایی برای برآورده ساختن نیازهای خاص و منتخب مشتریان می باشند.

مفهوم فرهنگ بازاریابی نباید با مفهوم بازارگرایی اشتباه گرفته شود. شرکتی بازارگراست کە مفهوم بازاریابی را اجرا می کند. فرهنگ بازاریابی یک مفهوم زیربنایی‌تر و اساسی تر است کە می‌تواند برمفهوم بازاریابی، برنوآوری، پیشرفت تکنیکی و امثال اینها تمرکز کند. در حالی کە مفهوم بازاریابی، سودآوری را در بر می‌گیرد، انتظار می‌رود سودآوری خود پیامدی از یک فرهنگ بازاریابی قوی، مناسب و با ثبات باشد.

اساساً دو دیدگاه در مورد بازارگرایی یا گرایش بازار قابل تمایز است: دیدگاه رفتاری و دیدگاه فرهنگی.

درحالی کە دیدگاه رفتاری، بازارگرایی را براساس رفتارهای خاص مرتبط با بازاریابی، بە عنوان مثال تولید و انتشار یافتن هوش بازار و حساسیت و پاسخگویی نسبت بە آن، تشریح می‌کند. دیدگاه فرهنگی بە ویژگی ها و خصلت های اساسی‌تر سازمان مربوط می‌شود.

به عنوان مثال نارور و اسلیتر بازارگرایی را بە صورت یک فرهنگ مشتری محور کە موجد عملکرد برتر مستمر برای سازمان و کسب کارش است، تعریف می‌کنند.

اهمیت بازارگرایی فرهنگی در مقابل رفتاری

اگر بازارگرایی مجموعه‌ای از فعالیت های کاملاً غیرمرتبط با سیستم باورهای اساسی یک سازمان می‌بود، آنگاه صرف نظر از نوع فرهنگ سازمان، بازارگرایی در هر زمان بە سادگی توسط سازمان قابل اعمال می‌شد. اما این امر آن چیزی نیست کە در عمل ملاحظه می‌شود. کارهای صورت پذیرفته بر مبنای دیدگاه فرهنگی، اگرچه بر پایه تعریفی فرهنگی از بازارگرایی است،اما نوعاً بازارگرایی را براساس رفتارها، اندازه‌گیری کرده اند و اجزای اساسی‌تر یک فرهنگ بازارگرا را مورد توجه قرار نداده اند. مدل بازارگرایی نارور واسلیتر بە عنوان یک ساخت و مفهوم از سه جزء رفتاری تشکیل شده است: مشتری گرایی، رقیب‌گرایی و هماهنگی بین وظیفه‌ای. فرض اساسی پشت این رویکرد این است کە این رفتارها منعکس کننده یک فرهنگ زیر بنایی سازمانی می باشند. بنابراین دیدگاه فرهنگی تأثیر قوی‌تری روی تعریف معیارهای مربوط بە بازارگرایی داشته است تا روی مفهوم سازی و توسعه آنها.

این رویکرد تمایز میان لایه‌ها و سطوح متفاوت فرهنگ کە توسط محققان رشته فرهنگ سازمانی بە عنوان امری اساسی برای درک این پدیده پیچیده مورد تاکید قرار گرفته است، را مد نظر قرار نمی‌دهد.

تمایز میان سطوح متفاوت فرهنگ سازمانی بازارگرا، بە طور ویژه بە این بحث مربوط است. زیرا تجزیه و تحلیل روابط داخلی و متقابل این سطوح را ممکن ساخته است کە بە نوبه خود در نهایت می‌تواند بە درک بهتر نیروهای محرک رفتار بازارگرا منجر شود.

بر این مبنا سه سوال اساسی مربوط بە این بحث بە قرار زیر شکل می گیرند:

۱- کدام نوع از فرهنگ سازمانی، رفتارهای بازارگرا را تشویق کرده و بە آنها پاداش می‌دهد؟

۲- آیا این باورهای خاص شمرده شده مربوط بە مشتری‌گرایی در استنادات فرهنگی و تشریفات شرکتها وجود دارند؟

۳-چگونه اینها بە نوبه خود بە رفتارهای خاص بازارگرا مربوط می‌شوند؟

ساخت مفهوم بازارگرا
پذیرفته شده‌ترین تعریف از فرهنگ سازمانی در رشته بازاریابی عبارت است از:
۱- الگویی از ارزشها و باورهای مشترک کە بە اشخاص در درک کارکردهای سازمانی کمک کرده و بدان سبب هنجارهایی برای رفتار در سازمان برای آنها فراهم می‌کند.
این تعریف سه سطح متفاوت از فرهنگ در سازمان شامل ارزشها و هنجارها و رفتارها را مورد تاکید قرار می‌دهد. در ادبیات فرهنگ سازمانی، یک جزء دیگر برای فرهنگ سازمانی معرفی شده است تحت عنوان «مصنوعات». این مصنوعات شامل ترتیبات، تشریفات، و زبان می‌شود. بسیاری از صاحبنظران فرهنگ سازمانی تاکید می‌کنند کە مصنوعات قابل ملاحظه ترین سطح فرهنگ سازمانی می باشند.
با وجود این، تشریح و توصیف معنای مصنوعات معمولاً دشوار است. محققان رشته فرهنگ سازمانی تمایل بە پذیرفتن این مطلب را دارند کە سطوح متفاوت این ساخت، قویاً با هم ارتباط دارند. مفهوم فرهنگ سازمانی بازارگرا بە عنوان یک ساخت، شامل چهار جزء می‌شود:
۱- ارزشهای مشترک اساسی در سطح سازمان کە بازارگرایی را مورد حمایت قرار می‌دهند.
۲- هنجارهای بازارگرا در سطح سازمان.
۳- مصنوعات قابل درک در راستای بازارگرایی.
۴- رفتارهای بازارگرا.
محققان بیان می‌کنند کە در میان این چهار جزء از فرهنگ سازمانی بازارگرا فقط رفتارها اثر مستقیم روی عملکرد دارند. این امر کە ارزش ها، هنجارها و مصنوعات اثر مستقیمی بر عملکرد بازار دارند مفروض نیست. بە جای آن فرض شده است کە آنها بە طور غیر مستقیم از طریق رفتارهای بازارگرا بر عملکرد اثر می‌ گذارند. یکی از معتبرترین و قابل اتکاترین تحقیقات تجربی صورت پذیرفته برای آزمون دقیق ساخت فرهنگ بازارگرا، تحقیقی است کە هامبورگ و فلشر انجام دادند و ساخت ارائه شده توسط آنها و همچنین اجزای ساختشان مورد اقبال کلی قرار گرفته است.
نوع تأثیر متغیر مداخله گر پویایی بازار: یافته‌های آن تحقیق نشان داد کە ظاهراً یک فرهنگ بازارگرا صرف نظر از تأثیر متغیرهای دیگر در محیط بازاری متلاطم بە طور خاص پراهمیت تر و کاراتر است.

 

منبع: www.momtaznews.com

5 نکته طلائی برای جذب مشتری در بازاریابی اینترنتی

در هر صنعتی و در هر شغل و کسب و کاری ، ندانتن اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند ، همانند این می ماند که در نقطه ای از ابهام قرار داشته باشید ، شما قبل از اینکه خدمات خود را به مردم و مخاطبان ارائه دهید ، ببنید که مشتریان شما در آینده چه کسانی خواهند بود ، چگونه می خواهید با آن ها ارتباط برقرار کنید؟

شروع کار می تواند با یک سوال آغاز شود : چه کسی یا چه کسانی محصولات من را خریداری می کنند یا به خدمات ارائه شده توسط من علاقه مند می شوند؟ در جواب این سوال ، هرگز این را نگوئید که هر کسی با هر سن و سالی می تواند از محصولات من راضی باشد و آن ها را خریداری کند ، برای اینکه به این سوال جواب منطقی بدهید ، در ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید ، در این راه ، بسیار مهم و ضروری است که با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کنید .


از ویژگی های مشتریان و یا به عبارتی دیگر دسته بندی آن ها می توان به موارد : سن و سال ، میزان درآمد ، مدرک تحصیلی ، وضعیت تاهل ، اشتغال ، عادات خرید و ویژگی هایی دیگر همچون منطقه مسکونی اشاره کرد.


پس از مشخص کردن هدف خود ، و شناختن مشتریان احتمالی ، ، گام بعدی ، این است که با تجزیه و تحلیل مشاهده کنید که کدامیک از مشتریان احتمالی شما در صنعت امروزه حاضر هستند و یا به عبارتی دیگر مشتریانی که امروزه در بازار چیزی برای گفتن دارند را مشخص کنید .


با انجام این کار ، می توانید در بازاریابی اینترنتی موفقیت خوبی کسب کنید ولی این را هم بدانید که بازاریابی اینترنتی دو جبهه دارد ، همانطورکه میتواند برای شما سودآور باشد و شهرت را به شما اهدا کند ، می تواند باعث ضرر و زیان مالی و نابودی برند شما شود .


در صورتی که با انجام موارد فوق ، بازهم موفق نشدید ، باید روش بازاریابی آنلاین خود را تغییر دهید ، بهتر است در این مسیر به فکر پیدا کردن مشکلات نباشید ،چون بیشتر فقط زمان شما را خواهد گرفت ، در این مرحله بهتر است که از اول شروع کنید ، با دقتی بیشتر ، رقبا و مشتریان رقبای خود را بررسی ، تجزیه و تحلیل کنید ، بررسی کنید که چرا واقعا مشتریان ، سراغ شما نمی آیند ولی سراغ رقیب شما می روند ؟ بررسی کنید که مشتریان امروزه چه چیزی را می خواهند ، دقیقا به دنبال چه هستند ؟


اما 5 کلید طلائی برای رسیدن به مشتری

· شناسانی انچه که مشتری در بازار به دنبال آن است

· پیدا کردن چیزی که برای مشتریان بسیار مهم است این می تواند گارانتی ، قیمت پائین ، کیفیت محصول و ... باشد

· کاری کنید که برای مشتریان ایجاد انگیزه کند ، تخفیف ویژه ، حراج و...

· ارتباط با مشتریان ، ارسال ایمیل ، پشتبانی آنلاین همانند استفاده از اسکایپ ، شبکه های اجتماعی ، و...

· برنامه ریزی مناسب برای فروش ، برای خود نیز انگیزه ایجاد کنید که می تواند مثلا در فلان روز اینقدر فروش کنید ، ایجاد انیزه در خود می تواند به شما در امر جذب مخاطبان کمک کند

امروزه بسیاری از کمپانی های ایرانی و خارجی با استفاده از شبکه های اجتماعی ، سئو یا بهینه سازی برای موتورها جستجو ، سعی می کنند خود را همواره در بازاریابی اینترنتی موفق نگه دارند .


تجارت الکترونیک دنیای بزرگی است ، هر کسی نمیتواند در آن موفق باشد ، برای ایجاد یک تجارات آنلاین موفق نیاز به مراحلی است که باید آن ها سپری شوند از جمله ، تجربه ، برند سازی یا برندینگ که به معنای ایجاد اعتماد سازی است و ارتباط با مشتریان .


در این مرحله بازهم به گفته های دکتر روستا در بحث برند سازی برم می گردیم :


برندینگ یعنى دو چیز : قول به علاوه تعهد
برندینگ این نیست كه یك نام را فقط تبلیغ كنیم بلكه «برندینگ» یك فرایند و پدیده ایست كه باید مدتها روى آن پایبند باشیم.

منبع: http://webbranding.ir

روش های تبلیغ موثر در اینترنت

امروزه اینترنت آنقدر در زندگی روزمره همه نفوذ کرده است که نمی توان از پتانسیل بالای کاربران آن غافل ماند کاربرانی که دیگر فقط نوجوان و جوان نیستند بلکه فعالین بازار و سرمایه گذارانی که سرمایه های کلانی هم در اختیار دارند را هم شامل می شوند افرادی که می توانند یک مشتری پر سود باشند از اینترنت برای کار های روزمره خود استفاده می کنند نسلی که در زمان تحصیل با اینترنت آشنا شد اکنون وارد بازار کار شده است و درصد قابل توجهی از سرمایه ها کشور را در دست دارد حال این افراد که می دانند اینترنت می تواند چه ابزار پر قدرتی باشد از آن به صورت روزمره استفاده می کنند وقتی که از آنها آخرین قیمت را می پرسید آنرا با اینترنت چک می کند و دیگر تلفن و موبایل آن وسیله ارتباطی مقتدر سابق نیستند. بلکه بازیگر جدید و پر قدرتی آمده که نه تنها کارا تر است بلکه جذابیت بیشتری هم دارد. امروزه متخصصین در هر رشته ای وقتی می خواهند یک منبع سریع برای پرسش خود بیابند اولین چیزی که به خاطرشان می رسد جستجو در گوگل است. دیگر اینترنت فقط وسیله سرگرمی و تفریح نیست بلکه بسیاری از مشاغل به آن وابسته اند و مرتب شغل های جدیدی ایجاد می شوند که به کمک اینترنت پا گرفته اند. در دنیای امروز برای هیچ کشوری پیشرفت علمی قابل توجه را بدون وجود اینترنت نمی توان متصور شد و به همین دلیل هم هست که سرعت اتصال به اینترنت در دانشگاه ها در اعتبار آنها یک فاکتور مثبت در نظر گرفته می شود. حال گرایش بیش از پیش نسل جدید به اینترنت را هم به آن اضافه کنید می بینید که مخاطبین اینترنت روز به روز در حال افزایشی چشمگیر هستند. بله و هر جا که مخاطب افزایش می باید طبیعتا بازار پر سود تبلیغات هم وارد میدان می شود بازاری که هنوز در ایران خیلی جدی گرفته نشده است ولی با توجه به مزایای آن و ارزانی فوق العاده اش بسیار جذاب است اما به دلیل اینکه بسیاری از افرادی که بدنبال تبلیغات هستند با نحوه تبلیغات در اینترنت خیلی آشنایی ندارند نمی توانند به آن اعتماد کنند آنها نمی دانند که باید با توجه به کسب و کار و موقعیت حرفه ای خود نوع و روش تبلیغات را مشخص نمایند و اگر اصولی ساده را رعایت نکنند از تبلیغات خود در اینترنت بازدهی کافی را بدست نمی آورند. این صحبت ها حاصل تجربیات نزدیک به ده سال بنده در یاد بگیر دات کام و وب سایت های دیگر و سر و کار داشتن با انواع مشتری هاست. بنابراین تصمیم گرفتم مقاله ای در این رابطه خدمتتان ارائه نمایم تا در آن مزایای هر روش را با توجه به مشتریان هدف و نوع کسب و کاری که قرار است برای آن تبلیغ شود راهکار مناسب ارائه گردد. و دوستانی که می خواهند از این فضا استفاده کنند بهترین سود را از هزینه خود داشته باشند.

 

تبلیغات متنی در وب سایت ها
این روش بهترین روش برای کسانی است که یک وب سایت اینترنتی دارند و می خواهند رتبه آن را در گوگل ارتقا دهند و در عین حال ترافیکی هم به سمت وب سایت خود هدایت نمایند. در این روش در یک وب سایت پر بازدید و با رانکینگ متوسط و بالاتر یک لینک متنی قرار می گیرد این متن یا عنوان لینک بسیار مهم است. عبارت جذابی که برای عنوان لینک خود انتخاب می کنید در میزان کلیکی که صورت می گیرد بسیار موثر است هر چند این عبارت نباید گمراه کننده و دورغین باشد چون اعتبار شما را خدشه دار می کند. فراموش نکنید یکی از اهداف تبلیغات کسب اعتبار است پس آن را خراب نکنید.

تبلیغات متنی روشی ارزان برای تبلیغات است اما برای اینکه این روش در افزایش رانکینگ وب سایت شما موثر باشد باید به صورت طولانی مدت روی آن سرمایه گذاری نمایید. مثلا وقتی که مشتریان با بنده صحبت می کنند و راهنمایی می خواهند به آنها می گویم که این روش تبلیغات را حداقل سه ماهه انجام دهند و به کمتر از آن فکر نکنند. نکته دیگر اینکه در این روش نباید به یک وب سایت اینترنتی تکیه کنند بلکه باید در وب سایت های بیشتری لینک متنی داشته باشند و این کار را به مرور انجام دهند این واضح است که در الگوریتم های گوگل برای این گونه روش ها راهکارهایی قرار گیرد تا بدین روش یک وب سایت فقط با پول خرج کردن یا تقلب نتواند رانکینگ خود را بالا ببرد! و به همین دلیل است که نباید به یک باره در تعداد زیادی وب سایت لینک متنی قرار دهید. اگر شما به یک باره در 100 وب سایت تبلیغات متنی قرار دهید مطمئن باشید نتیجه خوبی نخواهید گرفت بلکه باید ابتدا در چند وب سایت با رانکینگ مناسب تبلیغات متنی سفارش دهید آنهم به صورت طولانی مدت و سپس به مرور تعداد این وب سایت ها را بالا ببرید.

 

تبلیغات گرافیکی و بنری در وب سایت ها
این روش تبلیغ می تواند بسیار سود آور باشد اگر با سیاست درستی انجام شود. اولین نکته در این نوع تبلیغ این است که روی چه وب سایتی تبلیغ می کنید مخاطبان چنین وب سایتی که هستند؟ مشتری هدف شما کیست؟ چه درصدی از مشتری هدف شما مخاطب این نوع تبلیغات است؟ هر بار که خواستید یک وب سایت اینترنتی را برای محل تبلیغات خود انتخاب نمایید با پرسیدن این سوال ها از خود می توانید بهتر و عاقلانه تر تصمیم بگیرید شما برای تبلیغات هزینه می کنید که سود ببرید پس باید با چشم باز وب سایت مناسبی برای تبلیغات خود پیدا کنید.

دیگر محل نمایش تبلیغات شما در صفحه است که بسیار مهم است. هر چه لوگوی تبلیغاتی شما بیشتر در دید باشد شانس تاثیر گذاری آن بیشتر است بنابراین سعی کنید محل مناسبی را برای نمایش لوگوی تبلیغاتی خود انتخاب نمایید.

طراحی لوگو بر تاثیر گذاری آن بسیار موثر است لوگوی شما باید به وضوح پیام شما را بیان کند، کسب و کار شما را معرفی کند و قابلیت به خاطر سپردن بالا داشته باشد. طراحی لوگو نه تنها کاری هنری است بلکه باید اصول روانشناسی هم در آن رعایت شود حتی رنگ هایی که در طراحی لوگو انتخاب می شوند باید یا کسب و کار شما همخوانی داشته باشند. باید آنقدر جذابیت داشته باشد که توجه بازدید کننده را به خود معطوف کند و او را به کلیک کردن روی آن قانع کند. برای آشنایی با اصول طراحی لوگو می توانید این مقاله را بخوانید.

همان طور که در تبلیغات متنی هم ذکر شد در لوگوی خود نباید سعی کنید بیننده را گول بزنید سعی کنید با اعتبار بالا عمل کنید نباید در برابر مشتری طوری رفتار کنید که کلاهبرداران عمل می کنند. این کار افراد بی تجربه است.

 

آگهی اینترنتی
یکی از بهترین و ارزان ترین روش های تبلیغات در اینترنت آگهی اینترنتی است. این روش برای کسانیکه دارای وب سایت نیستند و می خواهند در اینترنت تبلیغات کنند بسیار مناسب است آنها می توانند شماره های تماس آدرس محل کسب و ایمیل خود را همراه با اطلاعات مناسب در این آگهی ارائه نمایند تا مشتریان بتوانند به سادگی آنها را پیدا کنند.

برای اینکه آگهی اینترنتی شما بیشترین تاثیر را داشته باشد نباید مدت دار باشد یا حداقل طولانی مدت باشد گاه یک صفحه آگهی بعد از سه ماه در گوگل گل می کند و حتی ممکن است این زمان یک سال طول بکشد. بنابراین مدت نمایش تبلیغات بسیار مهم است و هر چه این زمان طولانی تر باشد بهتر است به همین دلیل هم ما در یاد بگیر دات کام آگهی را به صورت مادام العمر هم قرار می دهیم تا برای سفارش دهنده آن تاثیر گذاری بلند مدت داشته باشد. گاه دوستان می پرسند مادام العمر یعنی تا کی پاسخ روشن تا زمانی که وب سایت یاد بگیر دات کام فعال باشد.

نکته دیگری که در این نوع تبلیغ مهم است وب سایتی است که انتخاب می کنید این وب سایت باید دارای رانکینگ خوبی در گوگل باشد هر چه وب سایتی که در آن آگهی می دهید رانکینگ بیشتری داشته باشد شانس نمایش آگهی بیشتر است.

متن و گرافیک هم بسیار مهم است سعی کنید در وب سایتی آگهی دهید که به شما اجازه قرار دادن تصاویر گرافیکی را می دهد تصاویر در تاثیرگذاری تبلیغات شما نقشی اساسی بازی می کند. همینطور متنی که در این آگهی قرار می دهید بسیار مهم است این متن نباید خیلی کوتاه باشد اگر متن شما حداقل 10 خط باشد بهتر است چون در رانکینگ این صفحه و در نتیجه نمایش آن تاثیر مثبت خواهد داشت. بنابراین وب سایتی را انتخاب نمایید که به شما اجازه دهد متن بیشتری در آگهی خود قرار دهید.

 

تبلیغات به صورت ایمیل
یکی دیگر از انواع تبلیغات اینترنتی تبلیغ کالا و خدمات به کمک ایمیل است. این روش می تواند بسیار کارساز باشد به شرطی که درست انجام شود.

برای تاثیر گذاری تبلیغات به این روش باید هر ایمیل به طور خاص برای فرد دریافت کننده ساخته شود این کار ساده ای نیست چون باید تعداد بسیار زیادی ایمیل بفرستید تا یک مشتری واقعی پیدا کنید. یعنی باید بازار هدف را پیدا کنید.

نحوه ساختن هر ایمیل هم در تاثیر گذاری آن بسیار مهم است اولین چیزی که در ایمیل جلب توجه می کند موضوع ایمیل است و فرد با توجه به آن تصمیم می گیرد که آیا آن را باز کند یا خیر. بنابراین باید موضوعی انتخاب نمایید که مشتری شما را ترغیب نماید برای این منظور باید خود را جای مشتری بگذارید و ببینید چه نیازی دارد چه مشکلی دارد که به دست شما حل می شود یا در یک کلام بهترین خدمتی را که به او می توانید ارائه دهید چیست؟ آن را در موضوع ایمیل مشخص نمایید.

در تله ایمیل های دسته جمعی نیفتید. شرکت های تبلیغاتی زیادی هستند که برای شما تعداد زیادی ایمیل می فرستند اما اینکه این ایمیل به دست که می رسد اصلا مشخص نیست آنها هیچگاه لیست ایمیل های خود را در اختیار شما قرار نمی دهند تا آنها را بررسی کنید. دیگر اینکه این شرکت ها یک متن و گرافیک و موضوع ایمیل مشترک برای همه می فرستند. و این کار دو مشکل دارد اول اینکه سیستم های تشخیص اسپم بسیار هوشمند شده اند و ایمیل های این چنینی را به سرعت تشخیص می دهند و آنها را راهی آشغال دانی ایمیل مشتری احتمالی شما می کنند. دوم اینکه چون ایمیل هایی به این شکل هر روز و به تعداد بالا برای همه ارسال می شود عملا کسی علاقه به خواندن چنین ایمیل هایی ندارد و همه به آنها به چشم یک مزاحم می نگرند که فقط قصد سود بردن از آنها را دارد. بنابراین بهتر است که سیستمی برای جمع آوری ایمیل ها مشتریان احتمالی خود داشته باشید و در قسمت موضوع ایمیل تا حد امکان نام شرکت یا شخصی که قرار است ایمیل را دریافت نماید ذکر کنید. ایمیل های تبلیغاتی را باید خود شما یا کارمند شما با نظارت شما تهیه کنند این ایمیل ها باید شبیه یک ایمیل یا یک پیشنهاد شخصی باشد به طوری که وقتی مشتری شما آنرا دریافت کند احساس کند این ایمیلمخصوص او و برای او ارسال شده است. و برای مشتریان هدف ارسال شود تا نتیجه بخش باشد.

علی یزدی مقدم http://www.yadbegir.com

نورومارکتینگ روش نوین بازاریابی

بازاریابان همواره در آرزوی دستیابی به نقشه ذهن مشتری خود بوده اند؛ خبر خوش آنکه امروزه گوشه ای از نقشه دستیابی به این گنج بی پایان، از سوی متخصصان نورومارکتینگ در دسترس آن ها قرار گرفته است. نورومارکتینگ در واقع زاییده دو دانش بازاریابی و علم عصب شناسی است. این دانش شگفت انگیز و نوظهور، نقشه ذهنی مشتریان را در اختیار صاحبان صنایع و بازاریابان می گذارد. «آنچه که مردم به زبان می آورند، لزوماً با آنچه که در ذهن آن ها می گذرد، تطابق ندارد!» این سخنان تام نوبل مدیر اجرایی بخش اروپایی شرکت صاحب نام Neuro Focus می باشد.

نتایج سال ها پژوهش در این حوزه، حاکی است که تصمیم گیری های ما بیش از آنکه مبنای عقلانی داشته و مبنی بر استدلال باشند، هیجانی و متکی براحساسات هستند و در ناخودآگاه رخ می دهند. ضمن آنکه تصمیم گیری های عقلانی نیز بدون دخیل کردن جنبه های احساسی، هرگز مجال عملی شدن نخواهند یافت. این دقیقاً نقطه قوت نورومارکتینگ است که قادر به نفوذ به ناخودآگاه ما ست.

نورومارکتینگ، دانشی است که با بهره‌مندی از مطالعات علوم مختلف، بر آن است تا تصمیم‌گیری های انسان را بررسی کند که غالباً به‌صورت ناهشیار و در مغز وی صورت می‌گیرد. در نورومارکتینگ نیازی نیست تا از فرد بپرسیم تا به تصمیم های او پی ببریم بلکه، هدف دستیابی به اعماق ذهن مخاطب است. همان‌طور که می‌دانیم مغز انسان به‌عنوان مرکز فرماندهی جسم، مسئولیتهای بسیاری از جمله تصمیم‌گیری را بر عهده دارد؛ از سویی تلاش همیشگی بازاریابان و محققان بازار این بوده است تا بر فرایندهای تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان و کم و کیف آن اشراف پیدا کنند. تصمیم‌گیری بخش مهمی از زندگی شخصی و شغلی هر یک از ما را تشکیل می‌دهد.

تصمیم‌گیرندگان افرادی هستند که مسئولیت قضاوت یا انتخاب بین دو یا چند راه‌ حل و یا پدیده را بر عهده دارند و این قضاوت ها و انتخاب ها چه در زندگی شخصی و چه در محیط کار، با هر پُست و مسوولیتی، گاه می‌تواند بسیار مهم و حیاتی باشد. از سویی، تصمیم‌گیری ها بیش از آنکه عقلانی و بر پایه‌ی استدلال باشند، احساسی هستند و حتی تصمیم‌گیری های عقلانی هم بدون کمک جنبه‌های احساسی، هیچ‌گاه مجال عملی شدن پیدا نمی‌کنند. در واقع این احساسات هستند که باعث علاقه‌مندی ما به یک برند خاص می‌شوند. با وجود این، روشهای سنتی در شناخت ماهیت حقیقی تصمیم‌گیری عاجز هستند.

نتایج تحقیقات دانشگاه نورث وسترن۱ نشان می‌دهد که مغز با تصمیمات بسیار پیچیده‌ای سروکار دارد و می‌تواند این اطلاعات را از فرد پنهان کند تا وی نداند که چگونه این تصمیم ها اتخاذ می‌شوند. این بدان معنا است که بسیاری از تصمیمات در سطح ناخودآگاه افراد رخ می‌دهد. شاید تا به حال به دقت درباره‌ی این حقیقیت که حتی برداشتن یک لیوان چای نشانگر مجموعه‌ای از تصمیمات پیچیده در مغز است، فکر نکرده باشید، اما واقعیت آن است که در چنین مواقعی ما باید تصمیم بگیریم که دست خود را به کدام جهت حرکت دهیم، لیوان را گرفته و به سمت دهانمان بلند کنیم و تمام این حرکات باید بدون ریختن محتویات لیوان انجام شود. البته این تصمیم‌گیری ها مثل بسیاری دیگر از تصمیمات ما، در سطح ناخودآگاه‌مان رخ می‌دهند.

همانگونه که گفته شد، مغز مسئول همه‌ی رفتارهای مصرف‌کننده است و برای عملکرد مناسب، به انرژی نیاز دارد. اگرچه مغز فقط ۲ درصد از کل حجم بدن را تشکیل می‌دهد، ولی حدود ۲۰ درصد انرژی دریافتی بدن را می‌سوزاند. بسیاری از فعالیت هایی که در طول روز به‌وسیله‌ی مغز انجام می‌دهیم، به‌صورت ناآگاهانه صورت می‌پذیرد. به همین دلیل حدود ۸۰ درصد از انرژی که مغز استفاده می‌کند، در حالت استراحت مغز سوزانده می‌شود؛ یعنی حداکثر فقط از ۲۰ درصد توان مغز خود به‌صورت آگاهانه استفاده می‌کنیم.

نتایج تحقیقات و یافته‌ها نیز حاکی از آن است که چیزی در حدود ۸۵ تا ۹۵ درصد از تصمیمات انسان در سطح ناخودآگاه او رخ می‌دهد. کشف آنچه در مغز ما می‌گذرد که برند یا محصولی را به محصول دیگر ترجیح می‌دهیم و چه اطلاعاتی از فیلتر مغزی ما می‌گذرد و کدام اطلاعات مجال ورود به حافظه‌ را نمی‌یابد و به فراموشی سپرده می‌شود، کلید ساخت برندهایی اثرگذار و قدرتمند در آینده خواهد بود. نورومارکتینگ کلید گشودن افکار، احساسات، و امیال ناخودآگاهی است که موجب برانگیختن ما به خرید می‌شوند. مجله‌ی New Scientist نیز در یکی از شماره‌های خود اذعان می‌کند که: نورومارکتینگ، روِیای بازاریابان برای ورود به دنیای درون و مغز مشتریان را به حقیقت تبدیل کرده است.

http://www.ferdosara.ir